Automobilis – ar jis gali dirbti?

Šiandieninis lietuvis – automobilių fanas ir gerbėjas tikrąja to žodžio prasme. Statistiniam lietuviui tenka daugiau automobilių negu statistiniam vokiečiui. Daugumai tautiečių vienas arba, geriau, du automobiliai yra privalomi. Automobilis dažnu atveju nėra toks itin privalomas, kaip gali pasirodyti iš pirmo karto. Žinoma, jei nėra kitų alternatyvų, automobilis tampa darbo įrankiu. Kitais atvejais – tik žaisliuku. Papasakosiu apie gerą tipinio miesto žmogaus, kuris gyvena ir dirba mieste ir kuriam kartais reikia automobilio, pavyzdį. Taigi, paskaičiuokime patį ekonomiškiausią variantą. Automobilis mažiausiai kainuotų 1000 eurų, draudimas metams dar apie 200 eurų (jei nėra turimas pakankamas stažas), kuras (imkime nedidelį benzininį variklį) dienai atsieitų dar apie 1-2 eurus, jei vyktume tik į darbą, parduotuvę ir atgal. Taigi, kaip šioje vietoje dar pataupyti.
Pirma, reikia bent jau grubiai apsiskaičiuoti mėnesio išlaidas kelionei įskaičiuojant automobilio pirkimą, draudimą ir kurą. Manykime, kad 1000 eurų vertės automobilis praras 40 procentų savo vertės per du metus, kuomet, tarkime, bus parduotas. Taip pat manykime, jog jis neges ir padangas jau turime. Taigi automobilis tegu būna 400 eurų dviems metams, tai metai kainuotų 200 eurų, o mėnesiui ji kainuotų 17 eurų, draudimas mėnesiui grubiai dar 16 eurų, kuras – dar 35 eurus. Taigi, tokio automobiliuko išlaikymas mėnesiui kainuotų apie 70 eurų. Miesto žmogus gali įsigyti terminuotą bilietą už 25 eurus mėnesiui, tačiau manykime, kad jam labai reikia automobilio ir be jo – nė iš vietos.
Pati geriausia idėja tokiu atveju būtų užsiimti tokio automobilio nuoma, kai žmogus pats ja nesinaudoja. Tarkime, jeigu už paros nuomą būtų imamas minimalus mokestis – 10 eurų + kuro išlaidų atlyginimas, tai darant prielaidą, kad automobilis būtų naudojamas nuomai bent 8 dienas per mėnesį (kas skamba visai logiškai ir įmanomai), automobilis pačiam savininkui jau būtų praktiškai nemokamas, o jeigu bent 10 dienų – jis dar atpirktų ir elektroninio bilieto išlaidas. Net, jeigu automobilis dirbtų tik 5 dienas – jau juo labiau apsimokėtų važiuoti, nei autobusu. Taigi, jei automobilio per daug nebranginate, kaip asmeninio, galite jį įdarbinti, kad jis bent pats save išsilaikytų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *