Didžiausi lėktuvų gamintojai

Renkantis kelionės būdą, daugelis žmonių renkasi oro transportą – lėktuvus. Ypač kai reikia nuvykti į kitą šalį ar net kontinentą. Tie kas daug skraido puikiai žino, kad dažniausiai sutinkami yra dviejų gamintojų lėktuvai, tai Boeing ir Airbus. Pirmasis yra įsikūręs Jungtinėse Amerikos Valstijose, o antrasis ne taip ir toli – Prancūzijoje.

Boeing yra ženkliai vyresnė benrovė už Airbus ir dar prieš atsirandant šiam Europos gamintojui, jau karaliavo padangėse. tas faktas, kad civilinėje aviacijoje nebuvo jokių rimtų konkurentų Boeing kompanijai ir paskatino susikurti konsorciumui, kuris vėliau tapo Airbus. Vienas sėkmingiausiu šio susivienyjimo modelis yra Airbus 320 modelio lėktuvas. Šis laineris yra skirtos trumpoms kelionėms (ne tarp žemyniniams skrydžiams). Būtent tokių skrydžių yra padaroma daugiausiai ir tokie lėktuvai atitinkamai yra populiariausi. Savo ruožtu Boeing kompanija turi 727 bei 737 modelius. Kaip galima numanyti vieni yra populiariausi Europoje, o kiti už atlanto.

Kuomet kalbama apie didžiausius pasaulio keleivinius lėktuvus, čia taip pat ilgą laiką karaliavo amerikiečiai su savo jau kultiniu tapusiu 747 (septyni šimtai keturiasdešimt septintu) modeliu. Šis lėktuvas dėl savo kiek iškilusios preikinės dalies yra puikiai atpažįstamas net mažai aviacija besidomintiems žmonėms. Preikinėja dalyja yra antras aukštas, kuriame dažniausiai yra įrengiamos itin prabangios, pirmosios klasės vietos. Taip žinoma ir įgulos kambariukas bei pilotų darbo vieta, vadinamas cock pit’as.

747

Nenorėdami atsilikti nuo konkurentų Airbus kompanija prieš dešimtmetį pristatė savo naujausią produktą – Airbus A380 lėktuvą. Šis lėktuvas yra dar didesnis nei 747 ir tapo didžiausiu keleiviniu laineriu pasaulyje. Šiuo metu jo paklausa yra tokia didelė, kad kai kuriems užsakovams jo tenka laukti net keletą metų. Visa tai rodo, kad oro pervežimai ateityje tik dar labiau didės ir populiarės. Viso pasaulio lėktuvų gamintojai itin įdėmiai stebi Azijos rinkas. Būtent čia yra itin didelis potencialas augimui. Kinija ir Indija, tai valstybės kuriose gyvena po daugiau kaip milijardą žmonių, taigi vienoje iš jų, teoriškai galima tikėtis didesnio aviacijos aktyvumo nei Europoje bei Šiaurės Amerikoje kartu sudėjus. Tiesa šios valstybės dar nėra pasiekusios tokio ekonomikos lygio ir čia keliaujančių žmonių dar yra kur kas mažiau nei jau minėtose Šiaurės Amerikoje bei Europoje.

Žinoma yra ir daugiau lėktuvų gamintojų, tokių kaip:

  • Sukhoi (Rusija);
  • Bombardier (Kanada);
  • Embraer (Brazilija);
  • Tupolev (Rusija).

Šios bendrovės nors ir yra daugumai aviacijos specialistų, bet jos nei iš tolo neprilygsta dviems aukščiau aprašytoms lyderėms. Atskiro paminėjimo gal verta dar Bombardier, kuri gamina ne tik lektuvus, bet ir traukinius. Šios kompanijos lėktuvų nemažai skraido ir Lietuvoje. Juos plačiai naudoja SAS bei airBaltic kompanijos. Šie lėktuvai yra skirti regioniniams skrydžiams ir dažniausiai naudojami tam, kad klientą nuskraidinti į pagrindinį oro uostą, kur jis persėstu į kitą skrydį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *