Sveika mityba: 10 pagrindinių taisyklių kaip pagerinti sveikatą

Sveika mityba – tai teisingai parinktas maistas, kuris padeda gydyti ligas ir stiprina sveikatą, juk nenorite kad jus dar jaunus pradėtų kankinti nugaros skausmai ar kitos sveikatos problemos. Jei nusprendėte pereiti prie sveikos mitybos, svarbu žinoti, kad teisingai subalansuota mityba – tai gyvenimo būdas, kuris aprūpins jūsų organizmą visomis būtinomis medžiagomis ilgus metus.

Neteisinga mityba yra viena iš pagrindinių daugelio ligų atsiradimo priežasčių.

Taigi pristatome jums keletą teisingos mitybos taisyklių:

1 Taisyklė. Pusryčiai turi būti tarp 7 – 9 valandos, pietūs tarp 13 – 15 valandos, o vakarienė tarp 17 – 19 valandos vakaro.

2 Taisyklė. Pusryčiaukite kiekvieną dieną. Gliukozės lygis naktį nukrenta ir organizmui ryte reikia paskatinimo. Atminties veiklai yra būtina gliukozė. Apelsinų sultys su duona – geriausia dienos pradžia, tokie pusryčiai suteiks jums daug energijos. Pusryčiai turintys daug proteino (kiaušiniai, sumuštiniai su žuvimi) padarys jus laimingesnius ir energingesnius.

3 Taisyklė. Valgykite spalvotas daržoves kasdien. Skirtingų spalvų daržovės duoda jums skirtingų maistingųjų medžiagų kurios yra būtinos jūsų organizmui, kad jis galėtų palaikyti sveikatą.

4 Taisyklė. Gerkite daugiau vandens. Per dieną reiktų išgerti 1,5 – 2 litrus skysčių.

5 Taisyklė. Valgykite riebesnę žuvį. Daugelis iš mūsų vartoja per mažą kiekį riebalų, kurie yra būtini pagrindinėms organizmo funkcijoms pvz. imuninės sistemos palaikymui. Kartą į savaitę suvalgykite 200-300 g. riebios žuvies. Į maisto racioną taip pat galite įtraukti ir riešutus, saulėgrąžas ar sviestą.

6 Taisyklė. Rinkitės šviežius arba nepjaustytus vaisius dažniau nei vaisių sultis. Sultys turi mažai, o kartais visai neturi ląstelienos.

7 Taisyklė. Negalima leisti organizmui jausti nei vieno maistinio elemento trūkumo, tai pakenkti jūsų sveikatai.

8 Taisyklė. Medžiagų apykaitos procesas prasideda jau burnoje – atsakingai kramtykite maistą. Jeigu rysite blogai sukramtytą maistą tai galite susilaukti virškinimo problemų.

9 Taisyklė. Būtina išimti iš maisto raciono tokius produktus kaip: saldūs gazuoti gėrimai, mėsos pusfabrikačiai, saldumynai.

10 Taisyklė. Saugokitės vitaminų perdozavimo. Pvz: yra tokia nuomonė, kad kuo daugiau gaunate vitamino C tuo sveikata geresnė, bet per didelės šio vitamino dozės gali turėti nenuspėjamų pasėkmių, tokių kaip inkstų akmenų susidarymas.

Taisyklinga mityba tai vienas akivaizdžiausių būtų išsaugoti sveikatą, jaunystę ir grožį kaip įmanoma ilgiau. Todėl nepamirškite, kad jūsų sveikata yra jūsų rankose. Tai yra ypač svarbu tiems kurie aktyviai sportuoja, jei jūs esate vienas iš aktyviai sportuojančių siūlome jums apsilankyti svetainėje http://www.sportogidas.lt/ ten jūs rasite įvairių patarimų kaip derinti maistą su sportu.

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *