LOADING...

Grįžti į Viršų

28 kovo, 2019

Elektroninė prekyba- vis stiprėjanti konkurencija

Dažnai pasigirsta nuomonių, kad elektronines parduotuves sukurti ir išlaikyti tampa gerokai pigiau nei paprastas. Todėl labai dažnai pirkėjus iš tradicinių parduotuvių nuvilioja elektroninės prekybos ( anglų kalba: ebusiness) šalininkai. Todėl realios parduotuvės yra priverstos ieškoti išeities, kovoti su konkurentėms, ar net įsikurti savo interneto parduotuvę ir taip pasiekti interneto lankytojus.

Tačiau internetinėje erdvėje žaidimo taisyklės negailestingos. Štai, pavyzdžiui, elektroninių prekių internete kainos yra tikrai nedidelės ir dėl stiprėjančios konkurencijos, jos nuolat mažėja, todėl jose gali apsipirkti ne vien tik Vilniaus meras.

Būtina optimizuoti interneto svetainę, nes be geros seo paslaugos internete jūsų niekas tiesiog neras.

Nuo ko pradėti elektroninę prekybą

Ko reikia norint pradėti elektroninę prekybą? Galima teigti, kad interneto prekyba mažai kuo skiriasi nuo įprastos paprastos parduotuvės įkūrimo. Visų pirma reikalingas verslo planas, apskaičiuoti išlaidas, taip pat pasižiūrėti prekes pas konkurentus. Turite nuspręsti ar internete galėsite pasiūlyti konkurencingą kainą. Prieš pradėdami verslą privalu išsitirti situaciją rinkoje. Interneto vartotojai yra linkę dažniau lyginti kainas.

Reikia pastebėti, kad internete galima prekiauti ne tik prekėmis, bet ir paslaugomis.

Elektroninės prekybos minusai

Elektroninės parduotuvės standartai visą laiką auga, todėl būtina investuoti į jos atnaujinimą, programinę įrangą ir t.t.

Kita problema – su kuria susiduria prekiautojai – krentančios prekių kainos ir dėl to mažėjančios pardavėjų maržos. Internete negali būti brangus, nes kita elektroninė parduotuvė – tik 3 sekundės nuo taviškės, 2 sekundžių užtenka surinkti kitam parduotuvės adresui. Jei suradai naują prekę, būk tikras, po savaitės ji bus pas tavo konkurentus. Reikia dirbti labai greitai ir nuolat reaguoti į pokyčius. Tiesa, jei norite prekiauti internete nebūtina atsidaryti nuosavos elektroninės parduotuvės. Galima savo prekes pasiūlyti jau esamoms parduotuvėms. Tuomet ir paaiškės ar turimos prekės yra reikalingos vartotojams.

Valdant elektroninę parduotuvę pagrindiniai darbai yra susiję su rinkodara, tiekimu, klientų aptarnavimu ir duomenų apdorojimu.

Vienas iš didžiausių iššūkių su kuriuo susiduria elektroninės parduotuvės yra lankytojai. Viena iš didžiausių interneto Lietuvos rinkos bėdų, kad yra labai mažas lankomumas. Natūraliai vos ne visi lankytojai pasiekiami iš paieškos sistemos „Google“, tad jei parduotuvė neatlieka aktyvių reklamos veiksmų tinkle, ir tradicinėje erdvėje apie ją niekas nesužinos. Dažnoje elektroninėje parduotuvėje, kuri neatlieka aktyvių veiksmų apsilankoma tik po 100-300 lankytojų per dieną, parduodamos vos kelios prekės. Galima sakyti, kad Lietuvoje tokių elektroninių parduotuvių yra didžioji dalis.

Vienas iš svarbiausių ir nepakeičiamų bet kokios elektroninės parduotuvės dalykų, tai serveriai. Dėl jų pradedančiuosius e. prekybininkus kankina klausimas, kas pigiau: pirkti įrangą ar nuomotis vienų ar kitų kompanijų serveriuose. Prieš pasirenkant vieną ar kitą sprendimą rekomenduojame pasikonsultuoti su programuotojais.

Interneto specialistų teigimu, norint nepermokėti už saugojimo vietą ir interneto srautą būtina įvertinti daugybę faktorių, pavyzdžiui, parduotuvės ir su ja susijusios programinės įrangos užimamą vietą diske, taip pat būsimų lankytojų skaičių. Jei patirties internete netrūksta, rasti atsakymus nebūna sunku. Tačiau dažnas naujokas net nenutuokia, kokio pralaidumo linijos jam reikia. Pirkti galingą serverį yra brangu, o prašauti su per mažo pralaidumo interneto ryšio linija – taip pat nesinori. Mat tai gali reikšti tik nuolat „užlūžtantį“ puslapį ir dėl to prarastus klientus.

Vienas racionaliausių sprendimų – virtualūs serveriai. Tai galima daryti įsigijus serverių, bet kol elektroninė parduotuvė nedidelė ir kol neužpuola neapskaičiuoti pirkėjų srautai verta šiek tiek palaukti. Kai tik verslas pradeda augti, prieššventinės prekybos metu kyla problemų, nes tinklapiai „lūžta“, pirkėjai nepatenkinti, prarandamas pasitikėjimas ir pinigai. Todėl reikia pasidomėti sprendimais, kad visada būtų galima valdyti svetainių apkrovą.

ADVERTISEMENT

Ankstesnis Straipsnis

Fotografas

Sekantis Straipsnis

Stiliaus įdėjos

post-bars
Mail Icon

Newsletter

Get Every Weekly Update & Insights